poniedziałek, 19 marca 2012

uga Ciebie wita!

Dwa lata temu dowiedziałam się, że mam chorą tarczycę. Jednym z mankamentów tej choroby jest spadek energii, a do tego dowiedziałam się, że mam chroniczną anemię. Żeby wspomóc mój organizm pani doktor dała mi ulotkę z listą produktów zawierających sporo żelaza (pierwotnie skierowaną do kobiet w ciąży), i właśnie z tej listy skomponowałam...

...ŻELAZNĄ SAŁATKĘ Z SARDYNKAMI!
Składniki:
- 2 garście świeżego szpinaku
- puszka sardynek
- 250g makaronu penne lub świderków
- mała puszka kukurydzy Bonduelle
- małe opakowanie zielonych oliwek ( z 20-25 sztuk)
- 2 łyżki oliwy z oliwek
- sól, pieprz
Makaron ugotować al dente, odsączyć, przelać zimną wodą. Szpinak umyć, liście pozbawić ogonków, posiekać, wrzucić do miski. Sardynki odsączyć z zalewy, pozbawić kręgosłupów, począstkować, dodać do szpinaku. Do miski wrzucić makaron. Kukurydzę odsączyć i dodać do reszty. Oliwki pokroić na połówki, również wrzucić. Dodać oliwę, sól i pieprz, wymieszać. Voila!

pozdroUga

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz